Thursday, November 23, 2006

Tror Theo har fått vattkoppor
Tomas var på vårdcentralen igår med Theo o kollade öronen inför vår londonresa- allt såg bra ut som tur var :-) Men Tomas frågade också om några "prickar" som Theo fått igår som var väldigt lika de prickar som man kan se och läsa om i läkarboken under "vattkoppor" - men som vanligt så är dem skitdåliga på vårdcentralen. Hon sa att hon inte visste bla bla. Det är alltid så när man går dit! Vi fick ju åka till barnakuten när Theo hade falsk krupp bara för att de på vårdcentralen inte fattade vad det var och hur man skulle behandla- vi påtalade t.o.m för läkaren på vårdcentralen att det kanske kunde vara falsk krupp, då vår kompis barn hade haft det nyligen - men läkaren verkade inte bry sig speciellt mycket om det. Ska det vara så här? Hmmm....

Det positiva är att det brukar bli lindrigare att få vattkoppor när man är så liten, samt att det går över på en vecka- så Theo kommer förmodligen vara ganska frisk när vi åker till London. :-)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej snygging!

Stackars Theo! Hoppas att han blir frisk snart! Skumt att dom ar sa sopiga pa Vardcentralen. Man tycker ju att lakarvarden ska vara bra i Sverige!

Stort grattis till ev. jobb pa MP student! Det ar ju huuur bra som helst! Jag vet att dom inte ar sa manga pa student pga att det ar sa nytt sa jag kan tanka mig att de behover forstarkning. Om du traffar Charlotte Lavefjord sa halsa fran mig (min chef pa MP student). Se till o forhandla till dig en grym lon nu oxa ;-).

Sag du mitt mail om numret till maklaren?

Kul for er att komma ivag till London!
Halsa grabbarna!

kram kram Idster

5:32 AM  
Blogger Linda Ohlsson said...

Hej gums jag har bytt min blogg till denna adress:
http://lindaohlsson.blogspot.com/

12:08 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home