Friday, November 03, 2006

Lördag morgon och jag har fått jobb :-)
Det är lördagmorgon och jag är på jättebra humör. Synd att det är mulet och att det ca två-tre centimeter tunna lagret snö är på väg att smälta bort- jag tycker ju om vinter med mycket snö. Men i Stockholm är det ju mest slask tyvärr. Haft en lite jobbig vecka då både Tomas och Theo varit/är förkylda. Theo har haft falsk krupp (förkyld, skarp hosta och väldigt jobbigt att andas) men det är bättre nu sen vi var inne på sjukhuset och fick medicin.

Men jag har ju fått jobb :-) Jättekul! Var på intervju på Manpower i torsdags ang. jobb efter jul när jag är klar med uppsatsen. Och jag fick löfte om jobb direkt - inte vad jag räknat med. Det berodde väl delvis på att jag redan har arbetet för Manpower i ca 2 år vid sidan av studierna- men kul är det iallafall. Jag kommer att börja som konsult på Manpower Proffessionals inom HR. Man är då ute på uppdrag hos kunder 3-6 månader i taget. Mitt mål är väl senare att börja jobba internt men det är ju bara att söka dessa tjänster så fort de dyker upp. Tror detta är ett oerhört bra sätt att bygga upp sitt CV och att få erfarenhet från många olika typer av områden inom Personal/HR. Ser verkligen framemot detta!

Eftersom att jag själv får betsämma när jag vill börja arbeta så funderar Jag o Tomas nu återigen på att åka 1-2 veckor utomlands efter jul. Allt hänger på hur det går med uppsats arbetet, hur ekonomin ser ut och om/när vi ska flytta. Om det blir av så vore det hur skönt och välbehövligt som helst!

3 Comments:

Blogger Katarina said...

Jag skriver här också! Grattis till jobbet!

1:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag grattade dig ju pa telefon nar du ringde men har kommer ett till GRATTIS! Ar jatteglad for din skull! Kram kram PS Hoppas att ni aker pa solsemester till Thailand om ni aker ;-)

10:41 PM  
Blogger Sussi said...

Tack så mycket! Som sagt - jag är jätteglad att jag fått jobb, man kan liksom pusta ut nu! :-) Och jag hoppas med att vi kommer att åka på solsemester snart. /Sussi

10:59 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home