Saturday, October 21, 2006

Han är så söt när han sover...

Theo har precis somnat (finns det något mer rogivande än att titta på ett barn som sover...) och Tomas är ute på söder med en kompis som är nere från skellefteå. Så jag har suttit o läst mina underbara vänners bloggar o kollat lite mail. Tänk så mycket intressant som händer i allas liv hela tiden. Att blogga får en ju verkligen att bli medveten om detta på ett annat sätt. Det är ju inte alltid man delar med sig av sina vardagshändelser och tankar - det passerar så lätt förbi utan att man hinner dela dem.

Så vad har hänt sen jag skrev sist? Pluggat mest, kollat böcker och skrivit lite på uppsatsen. I torsdags var jag dock på Healing hos Marianne (lindas syster) - det var välbehövligt. Gjorde en annan grej denna gång- en "harahealing" som mer hjälper en att komma in på rätt spår(det du är menat att göra) i livet och gör att det flyter på lite lättare. Känns som det gett effekt- men än är det väl för tidigt att säga. Skönt att ha varit där iallafall :-) Jag kommer alltid därifrån med en massa nya insikter och ett leende på läpparna.

Samma kväll fick jag Tomas att gå med på ett seminarie om kärlek och konflikthantering. Det var gratis och arrangerat av "öppna förskolan" så väldigt många föräldrar som man kände igen var där. Mysigt att bara gå bort han och jag o ha barnvakt. Rätt intressant tyckte nog både Tomas o jag- så vi har nog lärt oss ett och annat.

Idag har vi hjälpt Tomas pappa att beskära träd - eller rättare sagt såga ned med motorsåg. Theo blev jätterädd för motorsågen och började storgråta :-( Så vi fick gå in o leka med Theos kusin Laban (som är två år). Mycket roligare tyckte nog alla tre!

Lägger ut ett superfint kort på Theo också-han är ju min sötaste lilla älskling:-).

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Suss!

Kul att du fick med Tomas pa ett sadant seminarium, jag lovar det hade aldrig gatt med Roger, ha ha ha!

Lat ju kanon det dar med MP. Haller verkligen tummarna for dig men jag ar heeelt saker pa att du kommer att fa jobb dar, det later ju nastan sa gott som klart bara att dom behover ha en intervju for att det ska ga ratt til lrent formellt ;-). Tror det passar dig jattebra med det typ av jobb eftersom du gillar att flyga runt och prata och ha dig :-). Jo da visst tanker jag pa jobb aven om det ligger langt fram i tiden. Far hora av dig sen hur det ar att jobba pa MP ;-). Tank vad skoj om vi jobbade tillsammans sen :-).

Stor kram Idster

6:54 AM  
Blogger Idha said...

Stort lycka till med intervjun! Jag haller tummarna! MAila mig om hur det gick! Kram i

4:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

TJOHOOO GRATTIS TILL DITT JOBB GUMMAN!!! KRAM

6:07 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home