Sunday, April 29, 2007

Jag har haft en underbar vecka i lekparken + att idag flyttar Linda till söder

Idag är det typ 10-15 grader.. lite kallt! Men jag ska ut nu i parken efetr lunch och leka lite med Theo. Brukar alltid vara föräldrar och barn där som man känner. Det har varit jättevarmt här i veckan, vilket har varit helt underbart. Varit ute med Theo i lekparken efter dagis (han har bara varit där mellan 2-3 timmar denna vecka) och umgåtts med "gamla" föräldrakompisar. Det har verkligen varit härligt! I fredags satt vi på medis då alla barnen sov och åt lunch och tog en fredagsöl (härligt!) - kan ha varit tomas som infört den rutinen i "föräldragruppen"(en blandning av de som jag gått gravidyoga med och de man lärt känna på öppna förskolan. Rätt mkt pappor nu i den gruppen-många av tjejerna inkl. mig har börjat jobba). I fredagskväll tog Jossan och jag en barrunda på Söder- kändes nästan som att det var sommar- men nu är det tråkigt nog lite kallare- dock sol- så man ska vara glad ändå! :-)

Dagisinskolning går ok för Theo- han gråter en del när man går och kommer, vilket är lite jobbigt(man ska tydligen gå därifrån 10-15 min och sen komma tillbaka så de lär sig att man alltid kommer tillbaka och så att de får "knyta an" till dagisfröken). Emma som är inskolingsfröken på dagiset är jättebra! Jag är supernöjd! Jag hade inet så stora förväntingar då vi tog dagiset som låg närmast- men de har både egen kock, verkar som det är bra personal och relativt bra lokaler, aktiviteter och leksaker. Vi får se hur det går....

Tack för inläggen på min blogg Idha och Helene! Vi får ta o ringas nån dag och pratat lite :-)

I helgen flyttar Linda och Peter till söder också- hur kul som helst! Nu hoppas jag att det blir utgång varje helg för Linda och mig ;-) nu när hon inte har så långt att åka - ha,ha!
Kanske går en promenad o kollar läget idag? :-) vi får se

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Aaa ett till inlagg! Nu hander det grejer ;-).

Bra att dagiset verkar bra! Det hade nog varit mer konstigt om Theo inte gratit det gor val alla barn tror jag. Men du ar val inte typen som oroar dig over det heller :-).

Harlgit det later med ol pa medis. HAr ar man bortskamd att jamnt kunna ka ut pa bargatan i 30 graders varme och bestalla in en massa Singha. Men jag har inte flomt varkanslan hemma och forsta kvallen man kan sitta pa en uteservering, haaarligt!

Vi syns om inte allt for lang tid! Sag ditt inlagg i min blogg! Ser fram emot att halsa pa jobbet och ga ut o partaja! Hihiii!
Kram Idha

3:01 AM  
Blogger Linda Ohlsson said...

Klart vi ska ut & festa massa nu :o)
Och after works är ju ett måste på söders uteserveringar!!!
Tack för senast by the way ;o)
kram kram

5:06 AM  
Blogger Linda Ohlsson said...

Hmm, längesedan det hände nåt här!!!
Uppdatera ;o)
Kram

12:02 PM  
Blogger Katarina said...

Jag håller med Linda! :)

Ska bli superkul att träffas när vi kommer ner! Kram kram!

1:57 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home