Monday, July 09, 2007

En månad kvar till bröllopet för Sophie och Jonas

Sitter precis och övar lite på låtarna som jag och tre andra av Sophie och Jonas kompisar ska framföra på deras bröllop. Tycker om låtarna mer och mer och en av dem har jag riktigt fastnat för, det var den som de "slängde" in för bara några veckor sedan- men den är verkligen bra! Och de som jag spelar med är jätteduktiga så det känns jättebra! Tänker inte säga vilka låtar det är för jag antar att de vill hålla det hemligt för de som läser denna blogg och kommer på bröllopet :-)

Just ja, lovade ju förut att jag skulle berätta lite mer om möhippan som var den 9 juni. Vi gjorde först höghöjdsbana ute i hellasgården - jag trodde att det skulle vara sådär halvhögt- men det var riktigt läskigt högt- 16 meter! Det är HÖGT!! Jag vågade mig upp typ 10 meter sen var det stopp och jag ville ner- alla andra som anmält sig (alla var inte med) var riktigt tuffa och gick över både rep och stock mer eller mindre höjdrädda. Sen åkte vi i en jättelian som enligt beskrivningen skulle vara 20 meter upp i luften på det högsta stället. Det kändes i magen kan jag lova! Men kul :-)

Sen bar det av till Riche där Sophie fick lära sig "skratcha" (för att kunna använda det senare på kvällen när hon fick vara DJ på musslan- grymt bra!). Sen var det jättegod "mese"inspirerad middag och Sophie fick make-up lagd och hår fixat av en jätteduktig tjej- hon blev riktigt snygg!

Efter lite hälsningar från kompisar som inte kunnat näravar och lite "frågelekar" bar det av till musslan där Sophie fick DJ:a :-) Sen avslutades kvällen på Berns för de som var än mer festsugna.

I helgen var det svensexa för Jonas också- De började med att hjälpa till med Jonas och Sophies flytt medan Jonas hade "annat" för sig som grabbarna fixat. Tyvärr började Tomas må dååligt på natten och fick nån släng av illamående/feber så han kunde tyvärr inte följa med- han hade verkligen sett framemot det- så han fick istället ligga hemma och må halvdåligt istället. Men han få ge järnet på bröllopet istället. Hoppas att de andra hade det trevligt och att Jonas fick en bra upplevelse och en förhoppningsvis rolig dag!

Längtar till bröllopet iallafall :-) Det är ju inte så ofta man går på bröllop- sist var det Helene och Magnus som gifte sig men det är över 2 år sedan - tiden går fort! - men det brölllopet var hur kul som helst! Lägger ut en liten bild från det bröllopet här för att liva upp minnet ;-)

2 Comments:

Blogger Helene said...

Ja, det va tider det ;-) Och sangen va underbar, precis sa underbar som jag tror att det kommer att bli pa Jonas och Sofies brollop...

Ska bli superkul att ses snart - bara 2 veckor kvar till semestern...

Kram, Helene

8:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hooowdie, vi kommer gärna förbi och hälsar på när vi är på väg till Öland! Vi åker på Måndag, är ni där då? Valdemarsvik?
/Lindis

12:09 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home